torsdag 23. juni 2011

Idropark Milano

Jeg har tilbragt mye tid i Milano, og mitt kjedelige bo-område har ikke mye å tilby, verken av koselige restauranter eller koselige omgivelser. Men, 1,5 kilometers gange unna, så er jeg i en kjempefin park. Og det skal de ha Italienerne, parker det kan de!!


I have spent a lot of time in Milan, and my boring area does not have a lot to offer, when it comes to nice restaurants or nice environment. But 1,5 kilometers walk away, and I am in a beautiful park. And do Italians know how to create public parks.


Denne parken heter Idropark, og er en stor park, men en liten innsjø som senter, og her er noe av det man kan gjøre i denne parken:
This particular park is named Idropark, and is a big park, with a lake in the center, and here is some of the things you can do in this park:


1. Gå eller løpe på den 6 kilometer lange stien/veien i parken
1. Walk or run along the 6 kilometer long trail around the park

2. Kjøre wake-board ved hjelp av et intrikat nett av kabler
2. Ride on a wakeboard using a net of cables around the lake

3. Leie en båt, kano, kajakk, sykkebåt og ta en tur på sjøen
3. Rent a boat, canoe, cajakk or a bike-boat and take a ride on the lake

4. Fiske
4. Fish

5. Sole deg
5. Take a sunbath

6. Ha en picknick
6. Have a Picknic


7. Kjøpe noe å spise på en av de mange "barene" (ingen alkohol)
7. Buy something to eat/drink out of the many "bars" in the park (no alcohol)


8. Lufte bikkja i en av de 2 store hundeparkene
8. Let your dog run free in one of the dog-parks


9. Lese en bok eller gjøre annet avslappende
9. Read a book or something else as relaxing


10. Se på ro-klubben som trener
10. Whatch the rowers traing


Denne parken har blitt mitt fristed, og jeg går runden rundt så ofte som jeg rekker. Problemet er at parken stenger klokka 21, og da må jeg ofte ta en kort-tur for å komme meg ut før stengetid. Vet ikke om jeg vil bli låst inne i mørket.
This park is my retreat and I walk the trail as often as I can. The problem is that the park closes at 21:00 and because of my sometimes. late working hours, I don't have time for the whole lap, I have eto get out before closing-time, I don't think I would like to be in the park when it is dark.


Parken er godt besøkt av store og små, unge og gamle, til rekreasjon og trening. Skulle ønske vi hadde slike parker hjemme også :)
This park is visite by large and small, young and old, for recreation and workouts. I wish we had something like this at home too :)



Parken ligger rett ved Linate flyplassen, så noe flystøy kan forekomme, men man glemmer det fort.
The park is close to Linate Airport, so there are some noise, but you forget about this quite fast.

Er du på disse kanter, ta deg gjerne en tur - her er det godt å være.
If you're ever in this are, visit the part - it is good to exist here.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar