mandag 14. juni 2010

Missing: Summer


Jeg fryser, har fryst lenge, og det ser ut som om jeg må fryse litt til.
I am freezing, I have been frozen for a long time, and it looks like I have to freeze a little bit more.

Man sier at det eneste som opptar nordmenn er været, og at man kan oppfattes som overfladisk dersom man snakker om været, men når været er så unormalt som nå, så må man da få lov til å snakke om det, eller?
They say that the only thing that Norwegians think about is the weather, and that you can be seen as shallow if you talk about the weather, but when the weather is as unsual as not, we have to be able to talk about it, right?

Nå er vi altså i midten av juni, om 2 uker så er det midt-sommer hvor natten er lys og man skal kunne nyte lange og varme sommernetter. Men hvordan kan man nyte å være utendørs i sommerlyset når temperaturen ligger mellom 6 og 10 grader??
We are in the middle of june, and withing 2 weeks we will have midsummer where the night is bright and you are supposed to enjoy long warm summernights. But how can you enjoy beeing outdoor when the temperature is between 6 and 10 degrees??
Vi har hatt tidenes kaldeste Januar, Februar, Mars, April, Mai og Juni og jeg begynner å lure på når vi skal få nyte sommeren her oppe i Trondheim også. Jo da, vi har hatt enkeltdager med temperaturer over 15 grader, men bikiniværet lar vente på seg, det samme gjør badetemperaturene. Nord-Norge har hatt det litt bedre i år, mens Sør-Norge har ingen ting å juble for.
We have had the coldest January,. February, March, April, May and June ever, and I am beginning to wonder if we are going to have any summer at all in Trondheim. Yes, we have had a couple of day where the temp has been above 15 degrees, but there is no bikini-weather and no bathing temps. Up North is has been better but down south is has been nothing to cheer about.


På fredag skal jeg til Brussel, der er det meldt 20 grader, kanskje jeg kan tine opp litt :)
On friday I am going to Brussels where there are forecasted 20 degrees, maybe I will defrost a bit :-)

Jeg vet jeg ikke skal klage. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Man kan ikke gjøre noe med været osv. osv. MEN JEG FRYSER!!!
I know I am not supposed to complain. There is no such thing as bad weather, only bad sweathers. You cannot change the weather etc. etc.... BUT I AM FREEZING!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar