søndag 24. januar 2010

Reiser og ferier / Travel and vacations

Sist uke var jeg ute på en jobb reise. Først en dag i Stockholm deretter 3 dager i Karlskrona. Det var min første gang i Karlskrona, og selvsagt da mørketiden, slik at jeg fikk ikke sett særlig mye av byen. Jeg skal tilbake i mars og da er det forhåpentlig lyserer slik at jeg også får se litt av denne Svenske sør-landsidyllen :-)
Last week I was on a businesstrip. First one day in Stockholm then 3 days in Karlskrona. It was my first visit to Karlskrona, and of course it was during the dark times. I didn't see much of the city. I am going back to the city in March, and hopefullyit will be a bit more daylight, so I can see some of this Swedish southern landscape.

Jeg har et travelt opplegg på jobb her i første kvartal med mye reising og oppbooket tid, og samtidig ønsker jeg å reise litt privat også. Dvs. reise til et nytt sted for å se og oppleve, ikke bare jobbe hos kunder og jobbe på hotell.
I have a busy schedule at work in Q1 with a lot of travelling and booked time, and at the same time I would love to travel some on my own time too. That means to experience a place, not just work with my customers, and at the hotellrooom.

Bjørn har så vidt nevnt at vi kan ta en lang weekend til Amsterdam (og/elller kanskje Paris), men vi får se hvor seriøst han mener det. Men vi skal til Kaxås for å stå på ski Februar, og vi skal sikkert også til Kaxås i påsken.
Bjørn has mentioned quite briefly that we can do Amsterdam (or maybe even Paris) for an extended weekend, but we'll have to see if his serious about this. But we are going to Kaxås in february and probably also during easter.

Jeg har så lyst til å oppleve andre steder og kulturer. Jeg har så langt ikke vært i noen Arabiske land, jeg har heller ikke vært i Afrika, og Autralia står høyt oppe på ønskelisten. Og så er jeg velsignet med en mann som ikke har lyst til å reise ut i verden.
I really want to experience other places and cultures. I have never been to any Arabic countries and never been to Africa. And of course Australia is very high up on my wishlist. And I am blessed wirh a man that does not want to go out in the world.

Selv om jeg reiser mye i jobb, så er det å reise privat en helt annen opplevelse. Når jeg går ombord i et fly for privat reise, så har jeg en helt annen holdning, mye mere avslappet og en annen type forventning.
Even though I travel a lot through work, there is a whole different experience to travel privatly. When I am on a on a plane privatly, I have a whole different feeling, a lot more relaxed and my expectations are completely different,.

I sommer har Astridog jeg planer om å gå i Draculas fotspor i Romania/Transylvania, det gleder jeg meg også vanvittig til :)
This summer my friend Astrid and me has made plans to walk in Draculas footsteps in Romania/Transylvania. I am erally looking forward to that :-)

Tro om jeg noen gang blir kvitt reise-feberen :-)
I wonder if i ever will get rid of my need of travelling :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar