mandag 22. august 2011

Pstereo-festival day 2

Dag 2 på Pstereo-festivalen. Hadde imgen jeg bare måtte se, hadde ingen forventninger i det hele tatt, og det eneste jeg bestemte meg for at jeg ville se an litt, var Lissie. Ikke fordi jeg er en kjempestor fan, men fordi jeg liker stemmen hennes.
Day 2 at Pstereo-festival. I had no expectataions, no-one I needed to see at all. The only ome I kinda wanted to check out was Lissie. Not because I am a huge fan, but because I like her voice.

Vi ankom litt senere denne dagen, og når vi hadde fått første øl'n i hånda, hørte vi noe musikk fra Bastionscenen. Når vi gikk dit så vi at teltet var ganske fullt og i hovedsak av menn i alle aldre. Årsaken æ vi når vi gløtta på Scenen, og etter en liten stund med observasjon og lytting skjønte vi fort at det ikke var på grunn av de musikalske kvalitetene, selv om det rocka dette. Jeg må innrømme at de fantastisk gitar-soloene, kunne faktisk også jeg klart. Og jeg kan ikke spille gitar - det var nesten litt pinlig. Men morsomt var det, ikke minst å høre kommentarene til de som sto rumdt oss :-) :-)
We arrived a little bit later this day, and after grabbing a beer, we heard some music from the Bastion-stage. Arriving there the tent was quite full and mainly with men of all ages. The reason was clear as soon as we looked at the stage, and after a short while of observation and listening we stated that it was not because of the musical quality, even though it definately rocked. I have to admit that the great guitar-solo's could have been played by me. And I do not know how to play the guitar - it was almost embarrasing, but fun, especially because of the comments from those around us :-) :)

Lissie var helt greit pop, men jeg liker fremdeles stemmen hennes og ikke minst hennes ujålete stil, med solid bakkekontakt og litt letter klaging på bukse som ikke holdt seg helt oppe på egen hånd :-) Hun delte også minner om fulle trøndere før kl. 23 på hennes siste konsert her i Trondheim. Populær dame, og man kan skjønne hvorfor.
Lissie is quite OK pop, but I still like her voice, and here down to earth personality and stile. With her feed solid on the ground and some easy complaining about her pants that would not stay up :-) She shared her memories about drunk people before 23:00 from Trondheim om her last show in the city. She was a popular gig at this festival, and there is not hard to see why.

Lissie-review


Og hva skal man si om Håkan Hellstrøm, Svenskenes store pop-idol. Spiller Rocka Pop, energisk og publikum rocka med. Vi kom oss nære scenen i noen minutter for å ta litt bilder, før vi trakk oss tilbake til serveringsområdet for å høre musikken på avstand med en kald øl i handa. med 7500 besøkende denne dagene var det nok folk nedpå Marinen ved bredden av Nidelva.
And what can I say about Håkan Hellstrøm. The Swedish pop-idol. Plays rock'n roll pop, energetic and the crowed rocked along. We get close to the stage for a few minutes to get some pictures before we retreated to the serving-area and some drinks and to listen to the music from a distance. With 7500 visitors this day, it was kind of crowded on the riverbanks of Nidelva.

Headlinerne The Roots fanget ikke min interesse og jeg hadde de på avstand mens vi snakket med folk mens vi satt der med en øl. Men de fikk gode kritiker.
The headliners The Roots did not catch my interest at all and I listen on a distance while we talked to people and relaxed with a beer. But they got good reviews.


Nyt bildene :)
Enjoy the pictures :)


Robots in disguise



















Lissie







































Håkan Hellstrøm

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar