søndag 7. august 2011

Black Country Communion - Notodden Bluesfestival 2011


Jeg skal ikke en gang prøve å si noe annet enn at den eneste grunnen til at jeg reiste til Nododden Bluesfestival sammen med Astrid, det var for å høre Black Country Communion, og min store gitarhelt Joe Bonamassa.
At bandet også inkluderer Glenn Hughes, tidligere vokalist i blant annet Deep Purple og Black Sabbath gjorde ikke dette mindre interessant. Leste også at han regnes som den ultimate stemmen innenfor Heavy Metal.
I won't even try to suggest other than that the only reason I went to Notodden Bluesfestival together with Astrid was to hear Black Country Communion, and my great guitar hero Joe Bonamassa.
That the band also includes Glenn Hughes, a former lead vocal of Deep Purple and Black Sabbath (among others) did not make this show less interesting. I also read that he is assumed to be the best voice withing the Heavy Metal genre.

Konserten ble bedre enn forventet, spesielt etter en uventet god konsert med Beth Hart i forkant. Stemningen var allerede på topp da jeg så Joe gå inn på scenen og vi var klare til å bli rocka av de nye stjernene på den sorte himmelen :)
The concert turned out even better than expected, escpecially after Beth Hart's concert that left us in the right mood up until I saw Joe enter the stage, and we were ready to be rocked by the great new start on the black sky :-)

Jeg må innrømme jeg var litt spent, da Glenn's stemme er en typisk og sterk heavy metal stemme, og Joe's er en myk soul/blues stemme mere enn noe annet. Men da de sang duett på Sista Jane, hørte jeg hvor godt de to stemmene egentlig passer sammen.
I have to admint I was kinda hesitant regarding Glenn's voice, which is a very distinct Heavy Metal voice toghether with Joe's voice, which is a soft soul/blues-voice. But when they sang duett on Sista Jane, I heard that they worked very well together

Det er ikke enkelt å putte to slike store stjerner på samme scene. Begge er vant til å være i spot-lighten. Men jeg syntes de klarte det veldig bra. De var veldig oppmerksomme på å ikke ta den andres ramelys. Dvs. når Joe gjorde sine solopartier, så holdt Glenn seg unna, og omvendt. Det gjorde det selvsagt vanskelig å få noen bilder av de i "duell" sammen, men jeg fikk til et par :-)
It is not easy to put 2 great stars like this on the same stage. Both are used to be in the spotlight. But I think they managed very well. They seemed to be very careful not to steal eachothers light. That is, when Joe was on his solo-mission, Glenn stayed in the back-ground and the other way around.
This of course made it hard to get any pictures of them in a "duell" but a got a couple.

Jeg har allerede begynt å tenke på hvor og når og hvordan jeg skal få til neste konsert med enten Joe eller BCC. De er helt fantastiske
I have allready started wondering where, when and how I am going to get to my next show with Joe and/or BCC. They are absolutely amazing.

Kos dere med bildene
Enjoy the pictures

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar